23+2 Sove-tips

Jeg har lurt litt på om jeg har litt bekken-relatert ubehag. Det vil si, jeg lurer ikke på om jeg har ubehag, men jeg har lurt litt på om det kan være bekken-relatert da. Jeg hadde ikke bekkenløsning sist, så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut. Men etter å ha googlet litt, så tror jeg ikke det er verken bekkenløsning eller bekkenlåsning. Symptomene mine er så vidt jeg kan se er mine symptomer helt annerledes.

Ubehaget består i at det gjør vondt i hofteområdet, på begge sider, og på innsiden av lårene, litt sånn i lyske-området. Stort sett er det verst når jeg ligger, og det hjelper å bytte side, i alle fall for en stund. I tillegg kan jeg noen ganger få kjempevondt i lysken når jeg går, da er det sånn at jeg må stoppe opp en stund.

Jeg ligger stort sett på siden for tida. Mage-leie utgår av åpenbare årsaker, og jeg blir aldri liggende lenge av gangen på ryggen, uten at jeg helt vet hvorfor. Men nå har jeg i alle fall funnet ut at det hjelper på ubehaget om jeg får løftet det øverste beinet litt opp. Så nå har jeg funnet frem amme-puta og tatt på et dynetrekk, og så har jeg den i senga sånn at jeg kan ha den under det øverste beinet. Da sover jeg bedre, og trenger ikke våkne for å snu meg så ofte, kanskje bare en gang i løpet av natta 🙂

Dette innlegget ble publisert i Dagbok 2. trimester, Temaer, artikler og tips. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar