På barselhotellet, dag 1-3

Det var ekstremt godt å komme på rommet sitt på barselhotellet etter fødselen. Jeg var ganske gira, hadde mye adrenalin i kroppen. Samtidig var jeg sliten også. Jeg var i alle fall inmari glad for å få bo på barselhotellet, jeg hadde grudd meg med tanke på at jeg kanskje måtte dele rom med noen andre enn babyen. Vi hadde bestemt at mannen skulle bo hjemme med datteren vår, så jeg og lillegutt fikk enkeltrom.

Vi bodde på barselhotellet fra lørdag til mandag, noe som er vanlig oppholdstid der. Vi var kjempefornøyde med hotellet, både rommene, de som jobber der og maten. På den ene siden var det deilig å være der i fred og ro. På den andre siden var det litt slitsomt. Det var hele tiden steder vi måtte være, eller ting vi måtte være tilgjengelige for. Det er ikke så lett å time amming og måltider til mor for eksempel. Og så måtte vi til en del ekstra undersøkelser av babyen, og det visste vi aldri når ble. Så det ble vanskelig å få sovet i løpet av dagen. Men det gikk greit. Mannen og 3-åringen var selvfølgelig hos oss en del, og så hadde vi litt familie på besøk også.

Men alt i alt var det relativt rolige dager før vi dro hjem. Det var så godt å ha ham hos meg. Jeg hadde fortsatt vondt i hofte-området slik som før fødselen, men ellers føltes kroppen ganske bra. Jeg var ikke så støl som jeg var etter den første fødselen. Jeg var veldig sulten og hadde mye overskudd og energi. Ammingen gikk fint, vi sov godt om natta. Mest av alt var jeg veldig, veldig lykkelig 🙂

Dette innlegget ble publisert i Dagbok barsel, Fødsel. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

