Trening

Jeg er ikke den som trener verken mest eller hardest, men jeg er opptatt av å holde meg i aktivitet. I året før jeg ble gravid har jeg imidlertid trent mer enn det som har vært vanlig for meg. Jeg er glad i yoga og i å løpe. Jeg er også opptatt av å kunne trene uten at det koster så mye, og på tidspunkter hvor det passer for meg. Vanligvis går jeg ca 1 mil 3 ganger i uka, og driver med styrketrening hjemme 2 ganger i uka.

I utgangspunktet var jeg veldig innstilt på å trene meg gjennom svangerskapet. Jeg kjøpte et par bøker om trening for gravide, og gledet meg til et aktivt svangerskap. Sånn ble det ikke. På grunn av blødninger gjennom mitt første svangerskap, og 2 tidlige spontanaborter etterpå, innførte legen treningsforbud i første trimester. I og med at jeg hadde blødninger fra 5,5 uker også i dette svangerskapet var jeg sykemeldt og måttet holde meg veldig i ro omtrent fra unnfangelse til fødsel. Det syns jeg var veldig kjipt, og brukte mye tid på å dagdrømme om og planlegge treningen jeg kan begynne med i barseltida.

Nå er lillegutt født, og formen er allerede voldsomt mye bedre enn før fødselen. Frem til 6-ukerskontrollen i desember blir det nok mest rolige gåturer med barnevogn, jeg tenker at jeg må bygge meg litt gradvis opp etter så mange måneder i sofaen. Og så er jeg veldig klar til å begynne litt mer aktiv trening etter det.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s